MEKSİKA – GUATEMALA SINIR GEÇİŞİ

Önceki Menü

Dünyanın en ilginç sınır geçiş hikayesi…

Bizler de sizler gibi yurt dışına çıkarken gerek Türkçe gerekse de İngilizce blogları inceliyor, rotamıza yardımcı olması konusunda fikir danışıyoruz. Ancak bu yazıyı çoğu forumda ve blogda bulamadım, onun için en detaylı haliyle yazayım dedim.

Söz konusu Orta Amerika olunca ülkeler arası kara sınır geçişleri de o kadar kolay olmuyor. Zor coğrafya, küçük, 2 tarafı okyanuslarla çevrili bir bölge olarak gözükse de pek çok bölüm dağlarla ve balta girmemiş ormanlarla kaplı, o açıdan ulaşım da bir o kadar sıkıntılı.

Bahsedeceğim Meksika – Guatemala kara sınırı geçişi bu geçişlerin en özellerinden. Çünkü bulunduğunuz coğrafya Maya bölgesi, Maya’ların izinden ilerlenen ve her an karşınıza büyüleyici piramitlerin çıkabileceği bir rota.

Öncelikle Meksika’dan Guatemala’ya geçmek istiyorsanız aşağıdaki adımları dikkatli takip etmek, daha sonrasında da güzelce uygulamak gerekli.

a1

Önce Palenque’den bahsedelim. Palenque Guatemala sınırına yakın, balta girmemiş ormanların ortasında yer alan, Meksika’ya bağlı çok tatlı bir kasaba. Kasabanın yakınındaki dağda yer alan milli parkın içinde en büyük Maya piramit şehirlerinden biri yer alıyor. Yolunuz Palenque’ye düşmüşse Guatemala’daki Tikal piramit şehrini ve Guatemala’nın kuzeyindeki Peten Itza Gölü’nün ortasında bulunan Flores Adası’nı ziyaret etmemek olmaz.

Biz de Hakan’la aynı rotayı izledik. Öncelikle otobüs şirketlerine gideyim, “Abi ben Guatemala’ya gidicem, bilet var mı bilet?” gibi söylemlerle yürümüyor burada işler. Palenque şehir merkezinde bulunan herhangi bir tur şirketine girin ve Guatemala’ya gitmek istediğinizi söyleyin. Tur acentası diye endişelenmeyin, Guatemala’ya giden tek otobüs biletini bu abiler satıyorlar. Fiyat karşılaştırması yapmaya gerek yok, hemen hemen hepsi aynı fiyatta. Yine de tedbirli olun.

Tek yön, tek kişi 35 dolar, fazlasını vermeyin, bu fiyata kahvaltı dahil, unutmayın.

Palenque’den bu bileti kestirirken otelinizin adını vermeniz gerekiyor. Palenque (Meksika) – Flores (Guetamala) arasında karşılıklı olarak günde 1 sefer düzenleniyor.

Her sabah 5’te turistler otellerinin önünden toplanmaya başlıyor. Bizi alacak olan araç 15 dakika geç geldi, panik yapmayın, sizi asla unutmazlar, mutlaka gelip alırlar.

Daha sonrasında yola çıkıyoruz, ufak servis araçlarındayız.

Güzergahımız öncelikle yerel bir köyde kahvaltı etmek, sonra Meksika – Guatemala sınırlarını ayıran nehrin kenarındaki başka bir köye ulaşmak.

Palenque ile bu nehir kenarındaki köy ortalama 2 saat sürüyor.

a2

Yol üzerinde bir köyde kahvaltı etmek için duruyoruz, bizim gibi neredeyse 20 servis aracı var, 1 günde Guatemala’ya bu kadar kişi gider mi şaşkınlıkları içinde kahvaltımızı ediyoruz. Daha sonradan servis araçlarındaki turistlerin %99’unun sınır köyündeki piramit şehre gittiğini öğreneceğiz.

Kahvaltıyı otobüs bileti fiyatına dahil almamıştık, bambudan yapılma alana girerken ödedik. Kahvaltı rezaletti, asla tavsiye etmem.

Yarım saatlik kahvaltı molasından sonra ortalama 1 saat daha giderek nehir kenarındaki sınır köyüne ulaştık. Daha köye giriş yaparken araç durdu, Guatemala’ya gidecek olanlar sınırdan çıkış yaptırsınlar dedi. Gümrük neresi dedim, derme çatma ufacık bir kulübe gösterdi. Sınır polisi çıkış işlemlerini yaptıktan sonra (Meksika’ya girerken bir kağıt dolduruyorsunuz, bu kağıt geziniz boyunca yanınızda kalmak zorunda, bu kağıdı çıkış yaparken alıyorlar) tekrar bizim küçük otobüse atlıyoruz. 5 dakika daha yol aldıktan sonra duruyoruz.

Geriye kalan otobüslerdeki turistlerin neredeyse tümü milli parkın içindeki diğer piramit şehre doğru yürüyor. Bizim kaptan bekleyin diyor, o bekleme süresi de ortalama 15 dakika sürüyormuş. Neyse ki bizim şoför İngilizce biliyordu, o konuda rahat ettik.

Guatemala neresi diye sordum, karşıdaki ağaçlar dedi. Yani sınırı bir nehir ayırıyormuş, bulunduğumuz yer Meksika, nehrin karşısı (40 metre kadar sonrası) Guatemala. Nehirde çok şirin ince uzun botlarla karşıya geçiyorsunuz ve hop Guatemala’dasınız.

a3

Bize 15 dakika sonra alın çantalarınızı diyor, biz alıyoruz pılıyı pırtıyı ve nehre doğru iniyoruz. Nehirde aynı zamanda bu bineceğimiz teknelerle turlar da yapılıyor. Tekneler çok şirin, koca backpacklerimizle atlıyoruz teknelere, tekneler suya o kadar yakın ki düşmemeye özen gösterin.

Teknelere bizler gibi Guatemala’ya gidecek olan ortalama 10 kişiyle atlıyoruz, ortalama 5 dakikalık tatlı bir nehir turu yapıyoruz ve karşı kıyıdaki köye ulaşıyoruz.

Guatemala’dayız…

Bu köy gerçekten çok enteresan, ufacık yerden her gün ortalama 10-15 turist geçtiği için her tarafınız dükkan dolu, köylü çocuklar el sallıyor, İspanyolca bir şeyler söylüyorlar. Bu köyden içeriye doğru 50 metre yürüyoruz ve bambudan oluşan tourist information’a varıyoruz. İçerideki ablamız sağolsun az çok İngilizce biliyor, bekleyin otobüsünüz gelecek diyor.

a4

Bu otobüsle de Guatemala’nın kuzeyindeki, aynı zamanda ülkenin en turistik yeri olan Flores’e hareket edeceğiz.

a5

Bu arada Meksika’dan aldığınız bilet hala geçerli, tek bilet parasıyla Flores’e kadar hareket ediyorsunuz.

Aralık ayının sonundayız, hava muhteşem, sırtımızda 40’ar kiloluk backpacklerle Guatemala cangıllarının kenarında yer alan bir köydeyiz, yaş 24!

Sonrasında da yıkık dökük otobüsümüz geliyor ve doluşuyoruz içine. Bu külüstürle de 5 saatlik yapacağız, şoför baştan uyarıyor, yolun 3 saati rezalet geçecek, 2 saatinde ise anayola çıkacağız diye.

Ee gümrük diyorum, o yarım saat ileride diyor. Yani Guatemala’dayız ama pasaportumuza kimse damga mamga vurmamış.

Başlıyoruz harekete, şoförün dediği 3 saat gerçekten eziyet, fakirlik içindeki orman köylerinden geçiyoruz, sağımız solumuz marijuanna tarlaları. Sonradan bu yolun dünyadaki en büyük uyuşturucu yollarından birini öğreniyoruz. Resmen denetimsiz bölge!

Yarım saat sonra otobüs duruyor ve küçük bir binanın avlusuna park ediyoruz. Burası gümrük polisiymiş. Hemen bir abla yanımıza yapışıyor, bizim Taksim’de çiçek satan ablalara benziyor valla, bu kadının görevi ise para bozmakmış! Güvenip az bir miktar para bozduruyoruz ancak Flores’te bozdurmak çok daha mantıklı. Yine de kurlar arası çok oynamıyor, yanınızda mutlaka Meksika Peso’su bulundurun.Guatemala para birimi ise Quetzal (Ketzal diye okunuyor, adını Mayaların kutsal saydığı olan Quetzal’den alıyor)

a6

Guatemala’ya giriş için 7 dolar ülkeye giriş parası veriyorsunuz, bir nevi ayak bastı parası.

Yolculuk anayolda da çok şahane ilerlemiyor çünkü anayol dediğiniz yer de çok matah değil.

Yolculuğun son 1 saatinde çatır çatır İngilizce binen bir adam biniyor otobüse, tur rehberiymiş, bir ofise bağlı çalışıyor, sizlere ünlü piramit şehri Tikal turu satmaya çalışıyor. Yani turist daha Flores’e girmeden bağlanmış oluyor. Ancak adamdaki fiyatlar tur şirketlerininkiyle aynı, onun için çekinmenize gerek yok, biz adamdan aldık turu, daha bile ucuza geldi hatta. İngilizceyi nasıl öğrendin diyorum, Texas’ta yaşadım bir süre diyor, sonra diyorum, sonrası malum hikaye, sınır dışı edilmiş!

Yarım saat daha gittikten sonra dünyada yapılması gereken yolculuklar listesinde yer alan Guatemala Maya rotasının başlangıcına, Peten Itza Gölü’nün ortasında turizm cenneti Flores’e varıyoruz.

1. Levent Özcan /

Çok faydalandım, teşekkürler. UMARIM DEVAMI GELECEKTİR. FİLM YARIM KALDI SANKİ 🙂